Nowozelandzkie odrodzenie gospodarcze - Richard Prebble
Autor: | Richard Prebble |
ISBN: | 978-83-61344-03-2 |
Rok wydania | 2008 |
Il.stron: | 180 |
Oprawa | Miękka |
Format: | 145 xx 205 mm |
Cena detaliczna: | 29.00 |
Nasza cena: | 15.00 |
Dostępność: | dostępna |
Ebook: | nie |
"Nowozelandzkie odrodzenie gospodarcze" to książka o wartościach, o ideach, o związkach przyczynowo-skutkowych, o konieczności pozytywnego nastawienia do życia, o dobrym przywództwie, o fatalnych skutkach istnienia własności państwowej oraz o klęsce nowozelandzkiego państwa opiekuńczego, które z definicji nigdy nie może działać dobrze. Autor opowiada ciekawe historie i anegdoty, jakie mu się przydarzyły kiedy pełnił odpowiedzialne funkcje ministerialne i wnioski płynące z tych wydarzeń. Dzięki temu książkę czyta się nie tylko z ciekawością, ale i z uśmiechem na ustach, bo liczba absurdów, z jaką Prebble musiał się zmierzyć, była imponująco wielka. Jak sobie z tym poradził, opowiada na kartach tej książki.
Wolnorynkowe reformy dokonane przez polityka lewicowej Partii Pracy. Czy to możliwe? Okazuje się, że tak! Sprawdź jak i dlaczego Prebble tego dokonał.
Richard Prebble (ur. 1948 r.), jeden z architektów nowozelandzkiego sukcesu gospodarczego, najdłużej wybierany poseł w historii nowozelandzkiego parlamentu (9 kadencji), w latach 1984-1988 minister różnych resortów z ramienia Partii Pracy. W tym czasie zreformował koleje, porty, lotnictwo, radio i sektor telekomunikacyjny. W latach 1996-2004 lider założonej przez siebie wolnorynkowej Partii Konsumentów i Podatników. Autor wielu bestsellerowych książek politycznych oraz największego internetowego blogu „List”. Aktualnie dyrektor dużej prywatnej firmy transportowej oraz komentator polityczny.
NAKŁAD KSIĄŻKI WYCZERPANY
Sprawiedliwy handel” zaczyna zajmować w świadomości społecznej podobne miejsce do tego, jakie zajmuje ekologia. Staje się dogmatem, z którym nie wypada się nie zgadzać i polemizować, tylko należy bezwzględnie przestrzegać i wspierać, najlepiej zakupując towary opatrzone etykietą FT. Współczesna kultura i massmedia nawołują do picia wyłącznie etycznej kawy, jak gdyby kawa pozbawiona certyfikatu „Sprawiedliwego Handlu” była kawą z gruntu nieetyczną.