Newsletter
Chcesz być na bieżąco z promocjami i nowościami naszego Wydawnictwa ?
Aktualności
Strona: 1 | 2 | 3 | 4 | 5
Ekonomia

Henry Hazlitt | Cofnięcie czasu (audiobook)


Hazlitt, opisując losy Petera Uldanowa, przewidział współczesne formy ubezwłasnowolnienia ludzi złapanych w pułapkę kapitalistycznych przyjemności. Choć powieść napisano w 1951 r., nadal jest aktualna. Może być wspaniałą alternatywą dla typowej literatury ekonomicznej.
Recenzja ukazała się w magazynie "Forbes". (czerwiec 2011). 



Garet Garrett | Istota amerykańskiego sukcesu


Naród amerykański istnieje niespełna dwa i pół wieku. To w dziejach świata tak niewiele, że gdyby uznać całą zapisaną historię ludzkości za jeden dzień, udział w niej Ameryki byłby ostatnią półgodziną. Mimo to, w tak krótkim okresie osiągnęła ona najwyższy na świecie materialny standard życia. Jakie są źródła i istota tego sukcesu, czym był on uwarunkowany – o tym właśnie opowiada niniejsza książka. 



Tymoteusz Juszczak | Ordoliberalizm


Filozofia społeczno-ekonomiczna i polityczna ordoliberalizmu w niewielkim tylko stopniu była dotąd przedmiotem namysłu i studiów polskich badaczy. (…) Pojawienie się przeto na naszym rynku wydawniczym nowego opracowania samo w sobie godne jest dostrzeżenia i zainteresowania. (…) Tymoteusz Juszczak nader słusznie poprzedził wykład myśli ordoliberałów szeroką prezentacją historii niemieckiego liberalizmu XIX i XX wieku, akcentując jego specyfikę na tle uniwersalnych determinant tego kierunku, jak również pryncypiów konserwatyzmu, wpływających na myślenie ordoliberalne. 



Henry Hazlitt | Cofnięcie czasu


Napisana przez znanego amerykańskiego ekonomistę Henry'ego Hazlitta, jedyna w jego dorobku powieść, to rozwinięcie a właściwie dopełnienie Roku 1984 Nowego wspaniałego świata. O ile bowiem Orwell i Huxley przedstawiali intelektualny paraliż i duchową deprawację bez nadziei na odrodzenie, książka Hazlitta jest odpowiedzią na ich czarny pesymizm.



Victor V. Claar | "Sprawiedliwy" handel? Czy Fair Trade rzeczywiście zwalcza problem ubóstwa.


Od dłuższego czasu obserwujemy w Polsce wzrost popularności idei Fair Trade. Kampanie medialne oraz aktywność organizacji powiązanych z fundacjami przyznającymi certyfikaty Fair Trade, mają przekonać Polaków do kupna produktów opatrzonych tym logiem. Ideą przewodnią tego ruchu jest chęć niesienia pomocy ubogim plantatorom kawy z krajów Ameryki Południowej i Afryki. Czy kupno produktów Fair Trade rzeczywiście pomaga podnieść stopę życiową plantatorom kawy? Czy idea sprawiedliwego handlu ma uzasadnienie ekonomiczne i jest skutecznym narzędziem poprawy losu przedsiębiorców południowej półkuli? Wreszcie, czy ta inicjatywa jest do pogodzenia z systemem wolnego handlu?



Strona: 1 | 2 | 3 | 4 | 5

Wyszukiwarka
Na naszym kanale YouTube


X