
Bogumiła Klein | Ecce Patria
Pierwszy w historii naszej oficyny tomik poezji autorstwa Bogumiły Klein.
Bogumiła Klein urodziła się w Rumi, studia polonistyczne ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim. Drukowała m.in. w „Literach”, „Gwieździe Morza”, „Magazynie Wileńskim”. „Tygodniku Kulturalnym”, „Frondzie”, „Toposie”. Nagradzana na ogólnopolskich konkursach poetyckich, m.in. im. Jana Śpiewaka o nagrodę „Jesiennej Chryzantemy”, „Jestem, który Jestem”, „Wenie” w Krakowie, Leopolda Staffa. Wraz z Joanną Klein-Szalkowską współtworzyła grupę wokalno-poetycką Pro Bono. Debiutowała w wydawnictwie Oskar w Gdańsku tomikiem wierszy Jeśli jest jeszcze ktoś.

Gabriel Łasiński | Głupota i zaprzaństwo we współczesnym społeczeństwie polskim
Co się z nami dzieje? Dlaczego tak łatwo dajemy sobą manipulować, dajemy się okłamywać i wykorzystywać; działać wbrew własnym interesom osobistym i narodowym?
Po co i dlaczego tak łatwo sprzeniewierzamy się własnym wartościom, zmieniamy (porzucamy) nasze poglądy i postawy, godzimy się na utratę godności, ograniczenie wolności i niezależności? Z czego to wszystko się bierze?

Dariusz Rozwadowski | Marksizm w edukacji
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu, jaki marksizm wywiera na współczesne nurty pedagogiczne, jak również uświadomienie Polakom, że żyjemy w czasach nowej rewolucji komunistycznej. Zakłada ona likwidację suwerennych państw, przekształcenie narodów w społeczeństwa wymieszane kulturowo i rasowo bez jakiegokolwiek poczucia wspólnoty i tożsamości, a dodatkowo poddane permanentnej inwigilacji za pomocą najnowocześniejszych technologii cyfrowych. Dopiero w tym szerszym kontekście dużo łatwiej zrozumieć najnowsze założenia reformy w oświacie (m.in. Edukacja Włączająca, pedagogika reformistyczna, unijna kontrola nad systemami edukacji, czy radykalne okrojenie lektur patriotycznych oraz informacji o bohaterach narodowych), które dotkną kolejne roczniki dzieci i młodzieży.

Tomasz Szymański | Konserwatysta w niekonserwatywnym świecie
To, że ta książka powstała wynika z przeświadczenia, że konserwatyzm jest ciągle aktualny. Jest opcją polityczną, ale też jest postawą życiową, czy, jak celnie stwierdził Roger Scruton, „aparatem poznawczym”. Zawiera w sobie ładunek egzystencjalny, jest postawą wobec rzeczywistości – niezwykle pragmatyczną i, co ważne, a-ideologiczną, to znaczy wolną od pokusy zmieniania świata według abstrakcyjnych sztanc myślowych.
Fragment książki

Feliks Koneczny | Państwowe szkolnictwo
(...) Aż do XVI wieku nikt nie pomyślał, iżby państwo miało zajmować się szkolnictwem. Przez całe wieki szkoły były monopolem Kościoła, nie z zasady wcale, lecz z konieczności, bo tylko duchowieństwo mogło udzielać nauki książkowej, gdyż tylko ono ją posiadało. Dopiero protestantyzm stał się pomostem do szkoły państwowej. (...) Uważałem za potrzebne podać ten przegląd, ażeby wykazać, że pomysł szkoły państwowej, a tym bardziej monopolu, jest wcale niedawnej daty; że nie są to bynajmniej rzeczy „rozumiejące się same przez się”, lecz wynikłe z okoliczności. Mówiąc na ogół, jest to dar protestantyzmu.
Fragment eseju